Läxläsning a la Tea

Jag och Tea sitter och försöker plugga. Eller snarare, jag försöker plugga medan Tea försöker:
* tugga på min bok
* slå till bladen så fort jag bläddrar
* lägga sig över tangentbordet
* jaga musen/bokstäverna
* tugga på laddarn till datorn
* ta sats, hoppa upp på bordet och riva ner mina papper
* attackera papprena som nu ligger på golvet
* dricka ur mitt vattenglas
* äta upp mitt plugg-godis (chili-choklad = mums!)
* se helt oförstående ut när jag skäller på henne

Det är roligt att ha en katt. Speciellt som den här anledningen definitivt slår 'hunden åt min läxa' imorgon på provet. Vem kan motstå en ettrig och söt kissekattunge? Näe, tänkte väl det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0