Kim

 


Jag och Kim i The Sedlec Ossuary, Kutna Hora, Tjeckien. Sommaren 2007.



Hej!

 

Idag är jag fortfarande sjuk och det är tråkigt och jobbigt och jag är alldeles förfärligt less på att ha feber nu. Men det ordnar sig och jag kurerar mig och jag är på alldeles väldigt bra humör nu, för jag har pratat med Kim en massa på skype och det gjorde mig utomordentligt glad!

 

Jag tycker det är så fint att vi har så bra kontakt och har lyckats med det trots att vi har varit på så många olika platser och gått om varandra så mycket. När hon var i Norge så var jag i Sverige, sedan lyckades vi ju pricka in varandra i Norge ett litet tag. När jag sedan var i Sverige så var hon i Asien. Därefter lyckades vi pricka in Sverige båda två igen. När hon var i England så var jag i Sverige och sedan i Filippinerna & Thailand. Sedan var vi på hemmaplan bägge två i någon vecka. Därefter åkte jag till Australien och hon till Göteborg. Vi träffades några veckor i somras och därefter åkte jag till Norge och hon till Linköping. Och trots allt det här farandet och flängandet så lyckas vi ändå hålla kontakten och vara lika bra vänner. Idag har vi ägnat 1,5 timmar åt att bara prata om ingenting och att skratta åt allting. Det är helt underbart och det gjorde verkligen min dag.

 

 


Några fler bilder från vår tågluff 2007.


Det är så skönt med långvariga vänner! För även om jag och Kim först började umgås under gymnasiet, så har vi ändå gått på samma högstadie. Vi kan skvallra om gamla högstadiekompisar och fnittra om franskalektionerna vi hade tillsammans. Att vi dessutom gick i samma gymnasieklass, har drivit ett UF-företag, bott tillsammans i Norge och tågluffat genom Europa gör ju inte direkt saken sämre! Jag gillar när man kan umgås så kravlöst som vi gör. Att man inte behöver vara på topp jämt utan att ibland är det helt okej att bara sitta i en soffa och glo på TV. Eller att prata i telefon utan att säga någonting vettigt på 2 timmar. Alternativt sitta i varsin soffa, i varsitt hus, kolla på samma TV-programm prata i telefon och kommentera vad vi ser. Jag älskar det! 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0