Onsdag

Idag känns det som om dagen har runnit genom händerna på mig. Försov mig imorse, först orkade jag inte kliva upp när James klev upp vid halv sex, utan jag stannade kvar i sängen. Givetvis sov jag då längre än vad jag tänkt, för jag vaknade inte förrän kvart över nio. Då fick jag skynda mig allt vad jag kunde för att hinna vara i skolan till tio i tio. Jag skulle köpa en bok som jag behöver till den här kursen. När jag väl var på skolan hade jag tänkt skriva ut en hel del papper, men givetvis var det massa strul med både skrivare och mitt bibliotekskort, så det gick inge vidare.
Därefter vandrade jag hemåt (ca 40 minuters promenad), handlade lite frukt, kom hem, lagade lunch, slängde in två maskiner tvätt, dammsög, packade en flyttkartong och sen fick jag besök. Det var Mimmi och Clara som kom och hälsade på! Clara kommer att flytta in i den här lägenheten i början av januari, så hon ville ta en titt på hur det ser ut. Därefter slängde jag in två till maskiner tvätt, diskade och började ringa några samtal. Jag pratade med mäklaren om fredagen, ringde till Sandviken Energi och ordnade ett elavtal samt fixade så att vi får TV och internet till i början av januari.

Det är en sån där konstig dag när man får saker gjorda, men inte de saker man vill få gjorda. Nu måste jag plugga och skriva klart den här jäkla tentan någon gång. Kämpa kämpa! Men först ska jag hänga tvätten och slänga in en sista maskin.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0