Google translate

Här använder vi oss en del av google translate. Om jag inte kommer på vad ett ord heter på engelska och är för trött för att tänka, eller om James vill försöka lista ut vad jag har skrivit på de lappar jag lämnar till honom. (Ja, jag lämnar svenska lappar till honom som han sedan får försöka klura ut. Taskig flickvän? Kanske, men det är väldigt underhållande att få 'svenska' svar tillbaka.

Google translate fungerar riktigt bra i ungefär 90 % av fallen. Ibland kan det dock gå lite si sådär.





Ovanstående exempel fungerar ju klockrent. Men kika vad som händer om jag försöker översätta "är" från engelska till svenska.



Hahaha, Google alltså.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0