Snabb resumé!

Hej!

Jag har varit dålig på att uppdatera bloggen. 27 Maj var senaste gången jag skrev något vettig. Vad har då hänt sedan dess?  Vi tar en snabbresumé:

Jag har färgat håret. (27/5) Jenine färgade mitt hår. Det blev gult. Då köpte vi en till hårfärg. Och då blev det vitt. Numera är jag alltså vithårig. Tur att det växer ut igen. Och att det går att färga om. Dock måste jag nog vänta lite, så att inte håret blir helt förstört.

Träffat en svensk kompis. (27/5) På fredagkvällen gick jag och James ut med en av hans arbetskollegor och hans flickvän. Och hon är svensk! Vi hade jätteroligt, pratade på svenska och diskuterade skillnaderna mellan Sverige och England. En jätterolig utekväll där vi kom hem till dem igen halv fyra på morgonen! (Mindre roligt var att jag klev upp tre och en halv timme senare för att gå till jobbet, men det är ju en annan historia).

Campat i Keswick. (29/5) På söndag kväll åkte vi på en spontan campingtur. Vi packade picknick (tacos, frukt och popcorn) och slängde in sovsäckar bak i vanen. Därefter åkte vi runt lite, käkade picknick vid en sjö och stannade sedan och sov vid en annan sjö. Hur mysigt som helst. På måndagen jobbade James och jag vandrade runt i Keswick, där det dagen till ära var en marknad. Supermysig spontancamping.



Hängt med Melody. (31/5) Melody är alltså namnet på min nya svenska kompis. (Hennes pojkvän heter Ashleigh och deras dotter heter Kaitlin, om ni undrar alltså.) Jag tog tåget till Kendal där de bor och sedan spenderade jag, Melody och Kaitlin hela dagen med att hänga på stan. Kaitlin är bara sju veckor och förövrigt världens sötaste.

Sagt upp mig (!!!) (1/6) Jag har hållt på och velat ett par veckor nu angående att säga upp mig eller inte. Det är ett jättefint ställe jag jobbade på och jag har ingenting emot arbetsuppgifterna. Dock har jag inte alls trivts på arbetsplatsen. Det har varit väldigt oorganiserat, det är mycket skitsnack och de har inte uppfyllt vad de lovade då jag anställdes. Kort sagt har jobbet mest gjort mig stressad och tömd på energi, och så ska det ju inte vara. Nu efter att jag har sagt upp mig känns allt jättebra.

Åkt till Wales. (2/6) James och jag åkte till Wales över helgen. Det har varit en jättehärlig helg där vi bara slappat och njutit av lata dagar i solen och hängt med hans familj.

Kollat på rugby. (3/6) På lördagen var det en rugbyturnering som vi åkte och kollade på. James kompisar spelade och den här gången förstod jag faktiskt nästan vad som hände på plan. Kan bero på att det inte var 'äkta' rugby, vi kollade på något som kallas Seven's. Istället för 15 spelare på plan har varje lag 7 spelare, en halvlek är 7 minuter och spelet är mycket snabbare än vanlig rugby. Även om jag inte riktigt fått kläm på det än så var det en härlig dag i solen!

Blivit sjuk.
(5/6) Har tyvärr lyckats bli sjuk nu. Hosta, feber och snuva. Det är synd om mig.

Det var väl ungefär vad jag har hunnit med sen senast.
Hoppas att ni har haft en bra vecka!

Vore kul om ni kunde uppdatera mig lite också, skriv några kommentarer om vad ni har för ett vettja!

Kommentarer
Postat av: Yvonne

Hej! Vad kul att du skriver! Men tråkigt med förkylningen. Drick mycket så det sköljs ut!! Oj nu lät jag som en mamma...

Här hos oss så åker gamla köket ut nu- nya sätts in V24- spännande! Sara är på avslutningsmiddag - ngr dar kvar av högstadiet. Frida längtar till Pikudden :) Vi ses till sommaren! Kram

2011-06-07 @ 20:15:49
Postat av: Pappa

Packa, packa o packa o sen packar vi lite.....

ungefär så där är dagarna. Syrenen blo´mmar o häggen har blommat ut, nä nu är det dags att packa, o rensa o packa o slänga ..... men det tar sig.

Saknar dig.

Kram Mamma

2011-06-07 @ 21:28:22
Postat av: Caro

Hej!



Vad kul att ni uppdaterar mig lite också =)

Saknar er alla!

Kramar

2011-06-08 @ 15:49:35
URL: http://caroh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0