Premiär-klättrat

Idag har jag varit och klättrat för första gången! James älskar att åka iväg och klättra, både inomhus och utomhus, så jag kände att det var dags att jag gav det en chans. Eftersom det har regnat idag så bestämde vi oss för att åka till en inomhus-vägg. Jag måste erkänna att jag var riktigt riktigt nervös! Som ni vet är jag inte alltför förtjust i höjder, och att lära mig klättra kändes inte alls speciellt lockande. Vid första väggen var jag verkligen dödsnervös! Och det tog ett bra tag att lära sig att lita på att selen faktiskt håller. Men efter en timme ungefär, så kunde jag äntligen slappna av och ha roligt!

Vi stannade i två och en halv timme och jag hade verkligen hur roligt som helst! Jag blir ju så himla tävlingsinriktad också, att innan vi for bestämde jag mig för att testa en lite svårare vägg än tidigare. Det börjar som en vanlig vägg, därefter är det en utbyggnad så man måste klättra horisontellt, hängandes under väggen, för att därefter komma runt över kanten och fortsätta klättringen vertikalt. Det är svårt att beskriva men förhoppningsvis förstår ni hur jag menar. Riktigt jobbigt för både armar och ben, och jag var ordentligt svettig efteråt. Det svåraste var att våga lita på sig själv när man hänger upp och ned samtidigt som man försöker hitta grepp med händer och fötter. Phuuh! Så himla stolt att jag klarade det! 
 


Jag har alltså haft en riktigt rolig lördag! Nu väntar middag och därefter filmen V för Vendetta.

Kommentarer
Postat av: pappa

Starkt jobbat Caro !!!



Imponerande att du fixade att knäcka väggen

många kramar pappa

2011-05-10 @ 14:39:00
Postat av: Mamma mari

Det visar sig nya sidor hela tiden, vad läckert att klättra så, du får ta med mig på en tur nånstans.

/ Kram

2011-05-11 @ 15:06:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0