28 kvadrat

James och jag bor ganska trångt för tillfället. 28 kvadrat för två vuxna och en katt blir rätt påfrestande i längden. Det finns inte tillräckligt med förvaringsmöjligheter och att ha var sak på sin plats blir ganska omöjligt när det inte finns tillräckligt med plats för varje sak. Å andra sidan är det en fin liten lägenhet med härliga hörnfönster och världens bästa dusch! Vi hade tur som fick den alldeles vid skolstarten och jag trivs verkligen på Brynäs, dock letar vi efter någonting större. Det ska bli så skönt att ha ett riktigt kök igen! Just nu har vi ju ett husvagnskylskåp och två kokplattor, frysen i husvagnskylskåpet fungerar tyvärr inte heller så det är svårt att spara mat. Jag saknar att ha en frys och en ugn!

För att inte tala om att slippa vakna kvart över fem när James ska upp till jobbet! Eftersom vi har sovrum/vardagsrum/kök i ett, och det inte finns någon dörr till hallen så är det helt omöjligt för James att kliva upp, klä på sig och äta frukost utan att jag vaknar. På samma sätt är det omöjligt för mig att vara uppe sent på kvällarna eftersom James behöver gå och lägga sig vid halv tio. Sånt längtar jag efter. Att kunna stänga en dörr, eller bara att kunna välja att inte vara i samma rum exakt hela tiden. Och förhoppningsvis kommer vi att få det snart! Så håll tummarna för att vi hittar någonting passande!

Idag har jag hunnit slå in julklappar, diskat, städat undan, gjort ansiktsmask och hårinpackning medan jag kikade på Top Model och klockan är endast nio. Så blir det när man kliver upp innan sex. Nu ska jag snart iväg till skolan för att ha föreläsning och ikväll blir det aerobics!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0