Onsdag

Idag känns som en sådan dag som kom ikläm, en sån som bara finns till för att invänta morgondagen. Imorgon ska jag upp till Övik och jag är lite otålig! Det ska bli jättekul! Min äldsta kusin Sara ska sjunga nationalsången på matchen mellan Tre kronor och Tjeckien, och jag ska dit och kika. Jag, Totta (syster) och Frida (lillkusinen) ska åka dit tillsammans. Det kommer att bli grymt!

Men det blir en lång dag imorgon. Mitt tåg går kvart över sex på morgonen, och jag är framme i Sundsvall vid halv tio. Klockan 11 ska jag fylla på en vaccination, sista sprutan där och sedan har man skydd för alltid, så det är bra. Sedan går bussen upp till Övik vid två-tiden och jag är framme vid fyra. Matchen börjar klockan sju och efter den så kommer jag nog vara rätt trött! Men kul ska det bli!
Idag har jag tänkt att jag ska göra mycket mer än vad jag har gjort, men så kan det bli ibland. Skolan har jag iallafall hunnit med, så det är bra. Idag började en ny kurs, Medieestetik. Det verkar faktiskt riktigt intressant, kanske lite flummigt, men riktigt intressant. Idag handlade främst om olika filosofiska synsätt på estetik och hur olika medier använder sig av olika estetiska knep. Därefter gick vi ner på stan en sväng och jag inhandlade en julklapp! Jag vet att det är lite tidigt än, men jag tycker det är så roligt! Och det är väl lika bra att börja i tid nu när man är student och allt.
Nu ska jag städa undan och packa väskan tills imorrn.
Och sen, klockan nio så är det Greys anatomy!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0