Fredag

Jag är tillbaka på skolan och tragglar vetenskapsteorier, effektforskning, användarforskning och feministisk medieåskådning. Det är de två nedanstående böckerna vi i första hand använder oss av, och ni ser ju hur roliga de verkar vara...



Just nu snurrar allting runt i huvudet på mig. Det är krångligt att först läsa litteratur på ett språk (engelska) och sedan skriva en hemtenta på ett annat (svenska). Självklart föredrar jag ju att skriva tentan på svenska än på engelska, men att översätta alla termer och dylikt ställer fortfarande till problem ibland. Ändå vet jag ju att det måste vara mycket enklare för mig än för många andra i klassen eftersom jag pratar så pass mycket engelska hemma. Det är en grym fördel, men samtidigt blir det ju en annan typ av engelska. Det är ju inte så att James och jag pratar högakademisk engelska hemma. Hmm, kanske borde införa det?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0