Idag är en blää-dag

Hej!

Idag har jag haft en såndär lite småstörig dag. Inte en genomdålig dag, men inte heller en klockren sådan. Det har varit alltför många små irritationsmoment för att jag ska kunna vara på riktigt bra humör, men samtidigt har irritationsmomenten inte varit så pass stora att de helt har fått mig ur balans.

Dagens irritationsmoment:

  • Imorse när jag kom ner till cykeln så var mitt bakdäck sönderskuret. "Inga problem" tänkte jag, jag kan ju bara ta James cykel.
  • James cykel var parkerad nere i stan. = omväg till Högskolan.
  • Jag kom därför 40 minuter försent till min föreläsning.
  • På något sätt har jag missat att jag ska skriva en eximinationsuppgift i Pedagogik och lärande. Deadlinen är imorgon.
  • Efter skolan gick jag till Skatteverket för att hämta några formulär som James behövde. (Detta efter att jag igår ägnade 25 minuter i telefonkö med dem  för att lista ut vilka formulär som behövs). När jag väl fick prata med en handläggare där så fick jag veta att de papprena  kan man inte hämta ut och fylla i, utan han måste fylla i dem på plats. Det hade underlättat om de sa det i telefon igår!
  • Att alla papper angående personnummer, uppehållsrätt och arbetsregler som ska till James skrivs på svenska. Hur är det meningen att han ska förstå vad som det står?! Alltså blir det jag som krånglar med sånt strul.. Jättekul..
  • Att jag stack tillbaka till skolan efter att jag var på Skatteverket för att samarbete med några i klassen angående pedagogik-uppgiften. 10 minuter efter att jag kom tillbaka bestämde sig de för att bryta upp.

Sista och antagligen mest störande som har hänt idag är dock:

  • Tydligen är jag allergisk mot mitt nya tvättmedel/sköljmedel. Så inte nog med att jag nu är full med röda utslag, jag har även fått feber.

Alternativt är det störigaste att jag är hungrig, men att vi inte har någon mat hemma.

James ska handla efter jobbet, så det är jätteskönt att jag slipper det, men nu när jag ringde honom så ska han jobba över någon timme. Och jag är inte jätte-pepp på att cykla till affären alldeles prickig och febrig.

Kort sagt, det är en blää-dag idag.
Inte en skitdag, men dock en blää-dag.

Någon som vill skicka ett pizzabud till min dörr?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0