Rugby-lördag!

Igår vaknade jag 7.13 av att James skrek "YEEEES", det är Rugby World Cup nu och Wales spelade mot Irland. James hade varit omtänksam och satt och kollade på matchen med hörlurar på för att inte väcka mig, men det där med att vara tyst blev lite bortglömt så fort någon gjorde mål! Själv var jag lagom glad över att bli väckt kvart över sju på en lördag morgon, men när vi bor så litet så får man anpassa sig ibland.
Wales vann iallafall! Så ur rygby-avseende började dagen väldigt bra!


Wales vs Ireland

Sedan vid halv tolv tiden cyklade vi iväg till andra sidan stan för att bli upphämtade av Ecka, en av James rugby-kompisar. För då var det match-dags för honom! Vi drog ner till Uppsala och väl där kollade vi först på damfinalen i rugby. (Visste ni förresten att vi har damrugby i Sverige?! Jag hade ärligt talat inte en aning om det.) Det var Uppsala vs Göteborg som spelade mot varandra, och Göteborg vann. Så på damsidan har tydligen Göteborg det bästa rugbylaget i Sverige!
Därefter var det killarnas tur att spela! Jag och Isabell var de enda trogna flickvännerna på läktarn, och det förstår jag för det var så jäkla kallt! Himlen var grå, det blåste som attan och där satt vi och tokhuttrade. Men det var roligt att äntligen få se James spela! Jag har inte sett honom spela förut, så det var jätteroligt. Än har jag inte riktigt lärt mig alla reglerna, men jag förstår iallafall vad det går ut på. De spelade 20x4, med endast tre avbytare så det var en ganska tuff match. Speciellt med tanke på att efter två perioder så var det endast en avbytare kvar, då två spelare blivit skadade. Sam, en kanadensare, gjorde illa knät så illa att han kommer att opereras i slutet av veckan. Och James sträckte låret riktigt rejält, så han har haltat omkring sedan dess.
Det var egentligen tänkt att vi skulle stanna i Uppsala och träffa Agnes och Peter efter matchen, men efter att James gjorde illa sig ändrade vi planerna. Han var inte så pigg på att halta runt hela Uppsala, så vi får ta det en annan gång. Istället följde vi med de andra till klubblokalen för att äta chiliconcarne med ris. Därefter var det bara att köra upp till Gävle igen.
En riktigt heldag med rugby alltså!
Idag blir bara en väldigt lugn dag hemma. Ute är det regnigt och grått, så vi kommer nog stanna inne och kolla på film hela dagen. Äta god mat och låta James ben vila lite. Mys mys.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0