Skol-lördag

Idag sitter jag i skolan och skriver hemtenta. Ute är det superfint väder och jag längtar tills jag kan smälla igen böckerna för dagen. Klockan fyra har jag satt deadline för mig själv, sen är det slut på pluggandet för idag. Dock känns det nästan lite skönt att använda hjärnan igen, skolstress det var ett tag sen det!

Veckans störigaste är att min dator har bestämt sig för att gå sönder. I torsdags kväll tyckte den att det var ett bra tillfälle att dö och lämna mig sittandes med en stressklump i halsen. Så igår hade jag inget annat val än att lämna över min dator till en databutik här i Gävle.  Om 3 veckor och 1500 kronor kommer jag att få tillbaka min kära guldklimp. Det känns lite lagom ovärt. Men tack och lov lyckades de plocka fram min hemtena iallafall! Jag var riktigt nervös över det, men ibland har man tur i oturen!

Nu ska jag återgå till att skriva om Internets framväxt, utveckling och roll i mediesamhället. Håll tummarna för att vettiga tankar rinner ut över tangentbordet!

Klockan fyra ska jag möta upp James på stan. Det enda som jag egentligen skulle behöva (förutom att få tillbaka min dator) är att jag skulle vilja ha en liten krukväxt. Vi har redan två orkidéer, men jag skulle vilja ha en liten söt blomma/växt som kan stå på hallbyrån.


Kanske något som liknar min söta Norge-blomma?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0