Torsdag

Idag har varit en skoldag igen. Efter lektionen stannade jag, Linnea, Mimmi, Matilda och Hugo kvar och snackade skit. Var jättetrevligt, känns som att det var evigheter sen jag hängde med någon av dem. Tyvärr blir det lätt så när jag bor i Sandviken, sorgligt men sant. Vi diskuterade allt från hälsotrender till knivhantering till arbetsintervjuer. Diskussionen skiftade hej vilt mellan högt och lågt, så det var kul.

Dagens tal idag handlade om att väcka ilska i publiken. Var som vanligt jätteintressant att lyssna på alla, det är sån grym skillnad sedan första gången! Dock vet jag inte om jag drog det för långt med mitt tal.. Men förhoppningsvis förstår mina kära klasskamrater att jag inte helt (hmm, alls?) står för de åsikter jag ventilerade. Efter talet sa läraren "oj, det här var det första tal idag som gjorde mig riktigt nervös". Haha, vet inte riktigt hur jag ska tolka det, men men. Eftersom jag fortfarande fick hänga med de andra efter skolan utan att de försökte stena mig så antar (hoppas!) jag att det inte var så illa ändå.

Klockan är nu nästan halv åtta och det är fortfarande ljust ute. Så himla härligt! Idag skulle jag egentligen gått på Power AfroDans, men jag skolkade till förmån för en långpromenad. Har även pratat med Totta i telefon en hel del idag, superkul. Vi brukar vara rätt duktiga på att snacka i telefon, men nu var det ett tag sen. Så det var trevligt. Annars vet jag inte riktigt vad jag har gjort idag. Dammsugit, diskat och gått med hunden. Vardagsgrejer mest alltså.

Av någon anledning är jag hur trött som helst idag. Känns som att jag bara har ludd i skallen, så nu ska jag slötitta lite på TV och försöka övertyga James om att jag borde bli uppassad hela kvällen. Haha, vet inte om han går med på det där sista, men det kan ju vara värt ett försök!

Godkväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0