Läskig dröm

Imorse vaknade jag av världens läskigaste dröm. Jag drömde att jag hade en okänd bror som hela mitt liv försökt att döda mig.  Jaa, ni hör ju hur bra det låter. I drömmen åkte jag ut till en sjö där han tydligen låg i bakhåll. Efter en lång kamp lyckades jag dock undkomma. Senare i drömmen satt jag och min mamma och pratade om vad som hade hänt. Hon berättade att min bror försökt att döda mig i hela mitt liv, och att mina föräldrar alltid försökt skydda mig från det när jag var yngre. Medan hon sa allt det där satt hon och lekte med en sax, och vips vad det var försökte hon hugga mig med saxen. Det blev ett slagsmål där hon försökte sax-döda mig och jag vaknade av att jag bet i min egen hand..

Jaa.... vad säger man om den drömmen då?
Sjukt obehagligt och riktigt skum!

Idag ska jag försöka skriva ett vettigt tal om "Retorik är konsten av välja språk konstruktivt". Talen ska vi framföra på lektionen imorrn och det ska bli intressant att lyssna på alla. Uppgiften är ganska öppen för tolkningar vilket innebär att allas tal antagligen kommer att bli rätt olika. Vilket gör det så mycket roligare att lyssna på alla! Idag vill jag även hinna med att läsa lite mer i "Snacka snyggt", tycker att det är en väldigt användbar och rolig bok. Det är kul att läsa något som behandlar det vi håller på med i skolan, men på ett lite lättsammare sätt. På så vis kan man relatera den abstrakta kunskapen till något mer handfast. Det är någonting som fungerar för mig iallafall.

Nu ska jag få tummen ur och faktiskt börja med talet innan jag ska in till skolan vid nio-tiden.

Kommentarer
Postat av: Mamma

2012-02-29 @ 16:49:31
Postat av: Mamma

Lovar Caro, jag ska hålla mig ifrån saxarna när vi träffas. :) kram M

2012-02-29 @ 16:50:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0