Retorik

Hela den här terminen läser vi retorik. Och det är så himla intressant! Det är också väldigt motiverande och roligt att läsa om någonting som genuint intresserar en.

Idag har jag varit i skolan. Läste ut boken "Retorik för lärare". Den var mer som ett häfte än som en bok, så det var inte jätteansträngande - dock intressant! Vi har kursstart imorgon på delkursen "retorik och lärande", så det var bra att friska upp minnet från förra kursen. Jag lånade även boken "Snacka snyggt" av Elaine Bergqvist. Den ingår inte på litteraturlistan, men jag har hört så mycket gott om den så jag tänkte passa på att läsa den nu ändå. Hittills har jag läst ca 90 sidor i den, och den är så grymt bra! Lättläst, underhållande och klockren! Massor med praktiska tips både om hur man föreläser/håller tal på bästa sätt, men den handlar även om vardagskommunikation. En väldigt intressant bok helt enkelt!

Nu kommer James snart hem och jag ska passa på att röja undan lite innan han är hemma. Kvällen ska vi ägna åt lite hus-pyssel! Vi måste iväg och handla lite mer färg, därefter ska vi ge oss på att måla om insidan av ena garderoben på övervåningen. Vi ska även köpa lite hyllor och organisera lite mer hållbar förvaring där än vi har idag. Nästa steg är att göra om sovrummet, men innan vi gör det vill jag verkligen fixa lite ordentlig förvaring! I dagsläget så har vi de mesta av våra kläder i en stor träningsväska och i en flyttkartong, så vore skönt att bli lite mer organiserade.

Hoppas ni har en fin måndag!

Kommentarer
Postat av: Linnea

http://elaineeksvard.se/blog/



här är hennes blogg :)

2012-02-27 @ 18:31:13
Postat av: Pappa

Härligt att höra - kul att det verkar vara ett intressant ämne

Spännande att få lite lärdom av dig när vi träffas

Kram pappa

2012-02-27 @ 20:50:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0