Shopping och ceasar-sallad

Idag har jag haft en jättehärlig dag. Vaknade vid sjutiden och satt mig i soffan och myste med Tea. Sen ringde James och sa att han och Anton skulle komma över vid deras åtta-paus. Det var så himla kallt att vattnet i deras kantin hade fryst! Så de kom in och drack kaffe och åt kanelbullar medan jag åt frukost. Det är lite lustigt, jag har fortfarande inte smakat på kanelbullarna jag bakade förra veckan! Av någon anledning har jag inte varit så sugen, men alla säger att de blev jättegoda - så det är ju bra! Jag får ta och smaka dem ikväll, fredagsfika!

Efter att de gått tillbaka till jobbet så passade jag på att diska undan vad som kändes som en veckas disk samt städa köket. Därefter målade jag 4 garderobsdörrar och dörrkarmarna till två rum. Sen var det bara dags att slänga sig i duschen, för halv tolv mötte jag upp Anna på Valbo.

Vi gick runt i affärer, shoppade lite, lunchade, snackade skit och hade allmänt trevligt. Jag åt en helt underbar ceasar-sallad. Det kändes otroligt lyxigt! Jag har en väldigt lyxig vecka just nu måste jag säga. Om bara den här dumma förkylningen skulle ge med sig, så skulle det vara väldigt skönt.

Efter några timmars kringstrosande så styrde jag kosan hemåt. På vägen hem stannade jag till vid XL bygg och handlade lite betong. Jag har bestämt mig för att börja gjuta lite småsaker igen, så det ser jag framemot. Egentligen tycker jag ju att det är ganska roligt (även om det är tusen gånger roligare att gjuta med Kim än att gjuta själv). Det vore hur som helst roligt att ha en hobby igen, någonting eget att fokusera på sådär.

James är ute med några kompisar ikväll, så jag har huset för mig själv. Först var jag inte överlycklig över den planen, men nu känns det jättemysigt att gå runt och skrota på för sig själv. Jag har tänt ljus i hela vardagsrummet, och nu ska jag krypa upp i soffan med retorikboken och en kopp te. Retorik-kursen vi läser nu är så himla intressant. Väldigt krävande, men väldigt intressant. Sånt gillar jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0