Back in school

Efter en helt underbar jul och nyår är jag nu tillbaka i skolan. Tråkigt nog har jag tänkt alldeles för mycket på plugg under vår "ledighet", men kanske har jag blivit klokare av det. Om två timmar har vi ett seminarium och jag känner mig inte förberedd för fem öre. Men men, det finns roligare saker att tänka på.

Vårt hus till exempel! Nu under helgen har vi börjat att göra om lite granna. Vi har tagit bort plastmattan i det som ska bli arbetsrummet, och under 2 lager plastmatta och 3 lager plywood hittade vi orginal trägolvet. Det har nu sandats upp och målats i en vit-grå nyans. Listerna i rummet har också blivit målade och förhoppningsvis hinner vi måla första omgången på väggarna ikväll. Det kommer att bli vita väggar och på det hela taget kommer det att bli ett väldigt vitt och ljust rum. När vi är klara med allt färg-pyssel ska ett skrivbord införskaffas och sedan kommer jag att ha min egen lilla plugg-hörna. Mys mys.

Vi hade det hur bra som helst i Wales iallafall. Supermysigt! Vi åkte och klättrade, gick på strandpromenader, åkte in till Liverpool för att shoppa, träffade James vänner, åt god mat, James njöt av att vara hemma och jag njöt av att 'vara på semester'.

I lördags var James iväg och åkte slalom med några kompisar, medan jag passade på att vara själv i huset och njuta. Det var första gången han åkte slalom, ändå lyckades han ta sig ner för 3 svarta backar innan han ramlade första gången! Jag är jäkligt imponerad! Nog för att han har åkt lite snowboard innan, men ändå, karln är en naturbegåvning på det mesta han testar. Lite avis får jag nog erkänna att jag är! Sen på kvällen kom Anton och Stephanie över på middag. Vi bjöd på fläskfile och potatisgratäng, riktig gott faktiskt!

Söndagen blev väldigt lugn med lite huspyssel osv, och sen på kvällen stack vi iväg och åkte skridskor! Det var hur länge sen som helst som jag åkte skridskor, men det var riktigt kul. Fötterna värkte som bara den dock! Sedan lyxade vi och åt varm frukt i ugn med vaniljglass, perfekt avslutning på en mycket fin helg samt julledighet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0