Kungsberget

På lördag morgon vaknade jag upp i Dennis och Linneas soffa vid halv åtta-tiden. Vi åt frukost, klädde på oss och sedan bar det av till Kungsberget! Kungsberget är ett berg i närheten av Sandviken där man kan åka slalom, snowbord, pulka eller vad man nu vill. Vi var taggade, men Linnea och jag var lite trötta sen kvällen innan så vi passade på att ta en powernap i bilen dit. Inte så roligt sällskap för Dennis med andra ord. 

Jag testade att åka snowboard för första gången och jag lyckades göra dagens vurpa. Eventuellt kan det ha varit årets vurpa. Jag skulle ta knappliften uppför backen, och först höll James en liten instruktion. Jag skulle böja benen, försöka slappna av, räta på ryggen men försöka att inte luta mig baklänges. Okey, verkade ju inte alltför svårt.

Jag klev på liften. Allt verkade bra. James åkte på liften framför mig, så han vände sig om och gjorde tummen upp. Liften rörde sig några meter. Allt verkade fortfarande bra. Jag börjar slappna av lite. Men så märker jag att snowboarden börjar dra lite till vänster. Försöker ropa till James "JAAAMES, hur svänger man?!" Han hör mig inte. Snowboarden svänger allt mer mot vänster, ner mot diket. Skriker igen "JAAAAMES, HJÄLP! HUR SVÄNGER MAN????!!!" Han hör mig forfarande inte. Och PLOPP, så åker snowboarden och jag ner i diket. Ner i en gyttjepöl. Där jag landar. På rygg. När jag ligger därnere som en efterbliven sköldpadda så åker både Linnea och Dennis förbi mig i liften och jag de skrattade så mycket att jag trodde att de också skulle ramla av. Haha, så jäkla klantigt gjort! Men men, någon måste ju vara den som ramla också!

Det var sjukt svårt att åka snowboard! Som i jättejättesvårt! Men roligt var det. Jag har blåmärken överallt nu, och ärligt talat var det en ganska korkad idé med min stukade fot. Men men, ung och dum och allt det där. Det var hur som helst jätteroligt! Vill absolut göra om det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0