Torsdag

Dagen har spenderats i soffan med foten i högläge. Jag har även roat mig med att läsa 3 uppsatser och försöka klura ut hur man opponerar. Kul, kul. Dock laddar jag inför imorgon! Sista dagen på terminen, klassfest och om man ska tro ryktena i bloggvärlden så blir det pizza med Linnea och Clara! Sweet!

Ikväll har James monterat upp lite nya hyllor i köket. Ska bli skönt att få lite mer förvaring där! Vi har ett litet kök, så det gäller verkligen att försöka utnyttja de ytor som finns. Det blev en vit Expedit-hylla från IKEA, en sån här:


Dock har vi lagt den ner, så att den blir "två hyllplan hög" och "fyra hyllplan bred". Den hänger flytande från väggen och ovanpå den har vi lagt en tunn bänkskiva i ek. Ser riktigt fint ut och kommer att fungera jättebra både för förvaring och som arbetsbänk. Vi är supernöjda! Jag ska ta och lägga ut lite fler bilder så att ni får se, men det får bli en annan dag.

Just nu ser det lite roligt ut i vårt kök. Den nya hyllan ser alldeles fin och ny ut, och sedan har vi resten av köket.. Gröna skåpluckor, vita tapeter med gröna fläckar på, inuti skåpen är det knalloranget och man kan se att allting har X antal år på nacken.. Men men, allt är väl en process och vi behövde verkligen den här förvaringen nu. Plus att vi kommer att kunna använda oss av det senare efter att vi har renoverat köket! Två flugor i en smäll alltså.

Nu ska jag försöka koppla in den där lilla TV-boxen som kom idag, samt värma upp lite middag. Igår lagade jag en massa köttfärssås som kommer att räcka till en hel del matlådor. Alltid skönt att ha i frysen! Så ikväll blir det spagetti och köttfärssås igen, tycker att det är en sådan där klassiker som är nästintill omöjlig att tröttna på.

Hoppas ni har en trevlig kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0