Hemtenta

Nu är det bara en uppgift kvar i skolan och sedan är det äntligen SOMMARLOV! Underbart! Vi är inne på sista delkursen i retorik, vilket är stilistik. Stilistik fokuserar på förhållandet mellan form, innehåll och språk. Väldigt intressant ibland och ibland dödligt tråkigt då det är mycket grammatik.

Idag har jag mest kört huvudet i väggen när jag har jobbat med den här uppgiften. I vanliga fall brukar jag ha väldigt lätt för att organisera och strukturera upp mina uppsatser, jag vet alltid ungefär vad jag vill få med och hur jag ska lägga upp det. Men nu jäklar känns det som att jag stångar mig blodig! Jag får inte något riktigt grepp om hur jag på bästa sätt ska lägga upp dispositionen. Stilnivå, stilaxlar, stilvalörer, stilistik, pragmatik, semantik, stilart och jag vet inte vad. Allt går bara runt i huvudet på mig och jag fastnar redan vid upplägget. Det är sjukt frustrerande!

Tur att James är fullbokad hela helgen så att jag kan fokusera på plugget. Idag är han nere i Uppsala på rugbymatch (de vann!), och imorgon ska han vara med i en cykeltävling här i Sandviken! Han är hurtig han! Personligen tycker jag att det verkar aningen intensivt att cykla 50 kilometer dagen efter en rugbymatch, men men. Tror jag kommer att ha en trött pojkvän på söndagkväll! Det är ganska skönt att ha huset för sig själv när man har en deadline, det går så mycket enklare att fokusera. Haha, vågar inte tänka på hur långsamt jag skulle skrivit om James var hemma. Det är så lätt att bli distraherad ibland! Nu har jag iallafall skrivit 775 ord av de angivna 1500. Halvvägs där! Jag vet inte hur bra det är, det mesta känns mest som blaj. Men några vettiga tankar måste man väl ha fått ner när man har skrivit 775 stycken ord... Jaa, man kan ju hoppas iallafall!

På tisdag ska hemtentan in, för efter det tänker jag ta sommarlov! På onsdag åker jag nämligen till Wien för att hälsa på den här underbara tjejen:

 

Jippie!!

Det var över ett år sedan jag sist såg Isabella, så det ska bli grymt kul! Vi ska ägna tiden åt att i vanlig ordning låta bli att turista utan istället sitta på en parkbänk och snacka skit, filosofera och bara ta igen en massa tid. Det ska bli underbart och det är verkligen vad jag behöver för att kick-starta sommarlovet!


Kommentarer
Postat av: Pappa

Bra kämpat gumman

Sista rycket sedan "sommarlov"



Kram pappa

2012-06-02 @ 21:54:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0