Jobb

Igår var sista dagen på jobbet för mig här i Sandviken. Vi jobbade bara halvdag och sedan sa jag hejdå till kontoret där jag endast stannade i en månad. Jag sa upp mig tidigare i veckan och eftersom mitt kontrakt gick ut den 1 juni så blev sista dagen igår (de har väldigt korta kontrakts-tider där, säger väl en del om företaget också).


I vilket fall som helst, anledningen till att jag slutar är att JAG HAR FÅTT ETT NYTT JOBB! Ett jobb som jag väldigt gärna ville ha och som jag hoppas att jag kommer att trivas med och vara bra på.

Från den 12e juni kommer jag att jobba som försäkringssäljare/försäkringsrådgivare i Gävle. Tjänsten jag sökt skulle egentligen tillsättas i augusti, men de vill att jag ska börja redan i juni vilket känns väldigt roligt! Det är en 80%-tjänst och jag kommer att arbeta heldagar måndag-torsdag. Tjänsten är förlagd till eftermiddags-/kvällstid, vilket passar utmärkt eftersom någon av oss alltid att kunna vara hemma med Theo. Enda nackdelen är väl att det kommer bli mindre kvalitetstid med James om vardagskvällarna, men eftersom vi bor tillsammans så kommer vi ju att hinna träffas en hel del ändå. Plus att jag kommer att vara ledig fredag, lördag och söndag VARJE VECKA! Det känns otroligt lyxigt.

Givetvis kommer det vara extremt mycket att lära sig. Även om jag har arbetat med försäkringar tidigare så hinner mycket hända i försäkringsvärlden på tre år, plus att jag omöjligt har kvar alla villkor och dylikt i huvudet. Det känns lite skrämmande att jag inte kommer att ha någon "riktig" utbildning, utan att jag mer kommer att bli inkastad i jobbet direkt.

Learn by doing och fake it 'til you make it, är två uttryck jag tänker leva på de närmsta veckorna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0