Snart midsommar

Än har jag inte riktigt vant mig vid min nya dygnsrytm. Jag jobbar mellan 13-21 måndag-torsdag, vilket innebär att jag inte är hemma förrän strax efter tio. Därefter vill jag ju hinna med allt man vanligtvis hinner med på en kväll, äta kvällsmat, förbereda lunchlåda, gå ut med hunden, läsa bok, duscha, etc etc. Plus diverse distraktioner. Vilket innebär att klockan nu är elva på kvällen och än har jag inte gjort ens hälften av det jag ville göra. Störigt. Det ska bli skönt när jag kommer in i rytmen så att jag får lite bättre vardagsflyt.

Jobbet går iallafall bra. Även om jag har jobbat med det tidigare så är det otroligt mycket att lära sig och det bara surrar i huvudet på mig när jag går därifrån. Men det är roligt! Människorna är trevliga och jag trivs bra än så länge. Tävlingsmänniskan i mig kommer dock fram och jag vill bara prestera hela tiden, men jag har hört att "rom inte byggdes på en dag". Jag måste försöka påminna mig om det.

Igår fick vi sista betygen för året och nu har jag alltså officiellt sommarlov! Superhärligt! Ännu härligare var att jag lyckades kamma hem ett A i betyg också. Sånt är trevligt! Trodde aldrig det eftersom jag åkte till Wien där mitt i tentaperioden, men ibland har man flyt. Det är bara att tacka och ta emot!

Imorgon jobbar vi dagtid 9-17 och därefter bär det av till Sundsvall för mig, James och Theo. Tea får stanna hemma och snälla Anton är kattvakt, mycket uppskattat! Vi får hålla tummarna för finväder vid midsommar, det vore roligt. James är jätteladdad! Haha, han har suttit och kollat på youtube-klipp av folk som sjunger "små grodorna" etc. Det ska bli riktigt roligt!

Nu ska jag skicka iväg lite brev, packa väskan och till sist sova. Zzzzz, kan behövas!

Kommentarer
Postat av: mamma

Ska bli så mysigt med små grodorna o jordgubbar o sill o nubbe!

2012-06-22 @ 11:48:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0