Stackars Theo

Idag hade jag planerat att spendera dagen i biblioteket. Fixa med referenslitteratur till tentan och finslipa på den text jag hittills skrivit. Istället har jag varit hemma med en kräkig vovve.

Antagligen har han fått i sig någonting dåligt, för han har kräkts sex gånger idag redan. Det är en väldigt ledsen vovve vi har just nu, han ligger mest på golvet och tycker synd om sig själv. Jag har försökt att truga i honom lite ris och vatten (veterinärens rekommendationer), men det kommer bara upp igen. Uscha, lillstackarn.

image description

Det är lite roligt det där, hur fort hundar glömmer. Direkt efter att han har kräkts blir han jätteglad, för då är ju det dåliga borta. Antagligen känner han sig mycket bättre direkt efteråt, för då vill han hämta bollar och ben och allt möjligt roligt att leka med. Sedan går det kanske 10 minuter och han börjar känna sig hängig igen, och han verkar lika förvånad över vad det är som händer. Man ska väl inte skratta åt det, men han är bara så rolig.

Förhoppningsvis kryar han på sig snart!
Eftersom det är Sveriges nationaldag imorgon så jobbar James bara halvdag idag. Han uträttar några ärenden nu, men snart kommer han hem. Då får han vah-a (vård av sjuk hund) med Theo så åker jag in till skolan och slipar på tentan. Sista uppgiften innan sommarn nu, galet!

Kommentarer
Postat av: Ninni - Foto & Vardag

så söt =)

2012-07-11 @ 21:16:27
URL: http://ninnzanlee.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0