Mitt i natten med Quintilianus

Den här veckan har den vanliga onsdags-ångesten förvandlats till tisdags-ångest. Till imorrn ska jag ha skrivit en smädelse om Quintilianus. Vilket kanske vore helt okey om det inte vore för att karln verkar så jäkla reko! Han är emot barnaga, förespråkar raster i skolan, tror på positiv uppmuntran istället för bestraffning, är allmänt pedagogisk och helt galet nytänkande då hans texter är skrivna för ca 2000 år sedan. Men istället för att hylla karln som hade så fina idéer, så ska jag istället smäda honom. Snacka skit om hans härkomst, förfäder, fader, uppväxt, livsgärning samt göra en jämförelse med någon annan där han drar nitlotten. På något smidigt sätt ska jag även väva in en hyperbol (överdrift, så det är ju enkelt) och en litotes (underdrift, vilket inte är lika enkelt). Jaja, någonting borde jag ju rimligtvis få ihop till imorgon. Nu ger jag det här talet tjugo minuter till och sedan är det sovdags!

Wish me luck!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0