Onsdags-ångest

Den här onsdags-ångesten börjar bli ett ganska välbekant inslag i min vardag. Anledningen är det här delmomentet av retoriken. Varje torsdag ska vi hålla tal. Imorgon ska jag hålla ett lovtal om Isokrates där jag även ska klämma in 3 metaforer eller metonymier (böjningsform?). Spontant tycker ni kanske inte att det låter så krångligt? Det tyckte inte jag heller. Förrän jag började försöka skriva det och försökte göra det enligt konstens alla regler. Då blev det krångligare. Än är inte talet färdigskrivet, jag har skrivit och suddat hela dagen. Tror att nu får jag bara se till att skriva det rätt upp och ned och se till så att det blir klart.

Jag måste lära mig det där. Det behöver inte alltid vara perfekt, huvudsaken är att det blir färdigt. Kämoa kämpa!

Kommentarer
Postat av: Pappa

Lycka till gumman



Kram pappa

2012-03-14 @ 23:09:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0