Första maj!

Första maj idag och solen bara skiner! Helt underbart! Det ska bli så skönt med sommar snart, längtar verkligen ihjäl mig! Idag har Theo och jag spenderat mesta av tiden på baksidan i solen. Jag har pysslat en del samt passat på att läsa lite kurslitteratur och Theo har tuggat på ett ben, ätit löv och sovit i solen. En mycket härlig dag alltså!

Idag ringde James också! Det var jätteroligt att prata med honom, och grabbarna verkar ha hur kul som helst. Haha, han lät lite sliten nu när jag pratade med honom. Förmodligen kommer han vara mer död än levande när han kommer hem på torsdag, men det är väl så det ska vara efter en svensexa!

Jag saknar honom nu när han är borta. Det känns både lite löjligt och lite fint att jag saknar honom eftersom han ändå kommer hem på torsdag. Löjligt eftersom det är så pass kort tid och vi har ju varit ifrån varandra betydligit längre tidigare. Fint av samma anledning - att jag saknar honom efter så pass kort tid, trots att vi ses varje dag annars. Men man blir ju liksom van :P

Nu ska jag cykla till ICA och handla lite wok-grönsaker. Elena har gett mig ett recept på en supergod thai-inspirerad kycklinggryta som jag tänkte laga till ikväll. Vi har lagat det flera gånger och det är verkligen supergott. Snabbt, enkelt, supergott och hyfsat nyttigt. En perfekt kombination alltså!

Hoppas ni har haft en fin och solig dag!

Kommentarer
Postat av: pappa

Hej min vän, vilken härlig dag det verkar vara!! Lika som här, en underbar första maj.

/ Kram

Mamma

2012-05-01 @ 20:51:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0