Torsdag

Idag var det sista föreläsningen på den här kursen, så eftermiddagen spenderades i skolan. Idag skulle vi hålla tal om hur argumentation förhåller sig retorik, och det var riktigt intressant att lyssna på alla! Den senaste litteraturen var rätt tung, så det var till stor hjälp att lyssna på vad alla pratade om. Hur jag ska kunna sno ihop en hemtenta är däremot en annan femma...

Efter lektionen samlades några i klassen för att ta en avslutnings-öl med läraren. Jag var grymt sugen på att hänga med, men tyvärr fick jag stå över den här gången eftersom en liten Theo väntade på mig här hemma. Han var så himla duktig, idag var första gången han var ensam en längre stund och det gick jättebra. Han fick ett nytt, fint ben att roa sig med medan jag var borta och allt gick hur bra som helst. Nu när jag kom hem var han inte ens så intresserad av att hänga med mig, han är nöjd med att ligga i hörnet och gnaga på sitt ben. Tycker han är så himla go, och det har verkligen gått över förväntan att ha hund. Jag var ju lite tveksam i början, det är ju en så stor omställning och så stort ansvar. Men allt har verkligen gått så himla bra.

Nu ska jag ta och läsa igenom Retorikens Imperium lite grann innan jag börjar på den första frågan på hemtentan.. Det känns så typiskt att jag får hemtentan just när James kommer hem igen. Jag som har haft så himla mycket tid de senaste dagarna, det hade ju varit mycket mer praktiskt att kunna pyssla med hemtentan då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0