Söndag

Söndag idag och den här helgen har bara försvunnit. Jag förstår verkligen inte var tiden tar vägen, nu är det snart november och hur gick det till egentligen? Veckorna blir väldigt intensiva när de fylls med skola, jobb och ett försök till socialt liv. Att dessutom renovera hemma och ha både hund och katt gör ju förstås också sitt till.

Den här dagen ska ägnas åt skolarbete. Jag håller just på att skriva ett PM i projektledning, därefter blir det förberedelser inför ett grupparbete i organisationskommunikation. Om det hinns med så blir det även lite planering inför projektarbetet, men det tror jag är lite väl optimistiskt att hinna med idag.

Just nu sitter jag i gästrummet/kontoret och pluggar och James dammsuger på nedervåningen. Tycker det är så sjukt härligt att lyssna på när han städar här hemma medan jag sitter och gör annat. Känns väldigt väldigt lyxigt!

Annars är planen för dagen mest att förbereda inför nästa veckan, laga tusen matlådor och hinna mysa lite ikväll. James jobbar ju borta under veckorna, så vore härligt med en avslappnad kväll tillsammans innan han ska iväg. Det var så himla mysigt förra veckan när både James och Charlie var här! Att komma hem från jobbet och ha någon att sitta och prata med, dricka te etc. Stor skillnad mot att komma hem till ett tomt hus!

Aja, nu ska jag ta och ta tag i det här arbetet. Wish me luck!

Kommentarer
Postat av: Pappa

Lycka till - känner igen mig dvs mycket hela tiden och dagarna bara sticker iväg

2012-10-28 @ 16:29:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0