Helgen som varit

Förra veckan tickade på lika snabbt som vanligt. Första delen av veckan var mest plugg och vardagssaker, men i torsdags kväll åkte jag till Stockholm och hängde med Agnes! Jättemysigt! Vi åt god mat, pratade massa skit och såg på senaste Twilight-filmen. Helt galet att jag inte har sett den tidigare! Den var superbra!

På fredag morgon 7.30 hade jag infunnit mig på Ortopediska huset vid Globen. De skulle kolla närmare på mina knän och försöka lista ut varför jag har ont i dem. De senaste månaderna har mitt höger knä (det jag inte har opererat) börjat trilskas en massa. Det klickar, gör ont och är allmänt muppigt. Så det var jättebra att jag lyckades få en tid där! Läkaren jag träffade var jättetrevlig och pedagogisk, han misstänker att jag kan ha en meniskskada alternativt en ny benbit lös i höger knät. Däremot så tror han inte att det egentligen är något fel på mitt vänster knä, utan att jag bara överbelastar det eftersom jag har ont i mitt högra och att det blir lite för mycket för det eftersom det redan blivit opererat en sväng. Det som var så himla bra var att han skickade mig på en magnetröntgen för bägge knäna ändå! För att vara på den säkra sidan. Det kändes jättebra att bli tagen på så stort allvar, ofta har jag upplevt att läkare föreslår "ta en alvedon och vila, blir det inte bättre så kom tillbaka om några veckor", sånt kan vara ganska nedslående. Men han tog mig verkligen på allvar och något som var ännu bättre var att jag fick göra magnetröntgena samma dag! Helt otroligt! I vanliga fall är det ju ganska lång väntetid för sådant, så det var helt suveränt! Den 24/4 kommer jag att få besked via telefon hur allt såg ut och vad man gör härnäst, så det går verkligen undan det här!

I lördags morse åkte jag till Linköping och träffade Kim! Så jag har verkligen varit på turné på senaste! Det var superkul att träffas på riktigt! I vanliga fall pratar vi väldigt mycket i telefon, så vi behövde inte gå igenom den här vanliga proceduren med att "catch up" som det brukar bli när man inte setts på ett tag. Istället bara hängde vi, gick på stan, tog en fika, såg på film, myste, gick på promenader och pratade hur mycket som helst om allt möjligt. Supermysigt!

En riktigt bra vecka alltså! Det känns som att jag har en hel del av dem nu för tiden!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Vilken bra helg du verkar ha haft! Härligt att mysa m gamla vänner.
Kram

2013-04-17 @ 22:54:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0