Bildbomb (obs varning för vissa läskigheter)

Jag tänkte slänga upp en liten blandad kompott av hur tiden efter operationen har sett ut. Överlag är jag ganska dålig på att ta bilder, så det fanns inte så mycket att välja mellan. Jag blev glatt överraskad över att mitt operationsärr är så pass litet. Eftersom de tagit en sena från vaden trodde jag att jag skulle ha ett ärr ändå upp längst den, men istället har de tydligen kunnat plocka bort den från insidan. Det gör att jag har ett väldigt litet ärr, vilket är trevligt.
 
Eftersom jag själv är väldigt mesig när det gäller sprutor och andra läskigheter, så tänkte jag att det är lika bra att jag slänger in en varning i rubriken! Men så här har alltså mitt liv sett ut på senaste.
 
 
 Jag är nygipsad på sjukhuset.
 
 
Dagen efter operationen var de tvungna att gipsa om mig och lägga om såren.
 
 
Jag fick se operationssåret för första gången, vilket såg jättefint ut.
 
 
 
De första 16 dagarna efter operationen var jag tvungen att ta blodförtunnande injektioner. Eftersom jag tycker att sånt är jätteläskigt så fick James agera räddaren i nöden och tog sprutorna på mig.
 
.
 
Så här såg min mage ut efter alla sprutor. Ont gjorde de också, när man injicerar blodförtunnande så bränner det ofta väldigt mycket när man sprutar in medlet. De varnade oss innan på sjukhuset att det är normalt att det känns så, men fy alltså!
Att duscha blev lite av ett projekt och här hjälper James mig att plasta in benet.
 
Fötter.
 
En sån här "fin" sko fick jag ha över gipset om jag skulle gå ut.
 
Så här ser kryckorna ut som jag har.

Utan gips "påriktigt".
 
Min fotled från sidan. Alldeles slät och utan en fotknöl som sticker ut.
 
Och så här fint ser det ut idag!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Pappa

Hej Caro
Du är riktig kämpe :)
Trevlig helg !
Kram

2014-04-11 @ 15:36:43
Postat av: Anonym

Helt otroligt att det har läkt så pass. Förhoppningsvis kommer detta att bli mycket bättre än innan.
Kram M

2014-04-13 @ 00:41:56
Postat av: Anonym

Helt otroligt att det har läkt så pass. Förhoppningsvis kommer detta att bli mycket bättre än innan.
Kram M

2014-04-13 @ 00:41:57
Postat av: Anonym

Helt otroligt att det har läkt så pass. Förhoppningsvis kommer detta att bli mycket bättre än innan.
Kram M

2014-04-13 @ 00:41:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0