Lindex nya reklam

Lindex har en ny underklädesreklam vilken kommer att ligga ute vecka 19-20. I kampanjen är det Lindex egna anställda som agerar modeller och Lindex talesman uttalar sig på detta sätt angående kampanjen: "När man tittar på bilderna så tycker jag att det finns en mångfald av människor och vi sökte inte efter storlek eller ålder utan har gått mer på personligheten."
 
Det här låter väl som ett jättebra initiativ?! Vilken rolig idé att söka modeller bland den egna personalen! Vad bra att man inte fokuserat på varken storlek eller ålder när man utformat kampanjen! Vilken frisk fläkt i modevärlden att mångfald sätts i fokus! Äntligen får personligheten störst utrymme! Gud vilken bra tanke!
 
Av Lindex 5000 anställda var 100 personer intresserade av att ställa upp i kampanjen och de fem stycken som valdes ser ni på bilden nedan.

 
 
Nu tycker jag att vi läser Lindex uttalande igen, "När man tittar på bilderna så tycker jag att det finns en mångfald av människor och vi sökte inte efter storlek eller ålder utan har gått mer på personligheten".
 
Personligen tycker jag att det är väldigt speciellt att det Lindex kallar mångfald består av unga, smala, vita, normalbystade kvinnor från samma åldersgrupp vilka alla har liknande attribut så som slät hy, vita leenden och längre hår. Det är även intressant att de fem personer av 100 sökande som tydligen uppvisade mest "personlighet" alla var stöpta i en form som man dagligen ser på reklamaffischer. Hur kan man kalla det här mångfald?
 
Ibland blir jag så fruktansvärt trött på den världsbild vi ständigt matas med via medierna.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Vaddå, så ser väl alla ut......

2014-04-24 @ 12:10:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0