Livet efter dig

Inför min operation fick jag den här boken av några av mina fina klasskamrater. Det är en kärleksroman som handlar om den drivna affärsmannen Will som efter en motorcykelolycka blir helkroppsförlamad och tvingas flytta hem till sina föräldrars herrgård. En dag får han en ny assistent, det är den 26-åriga Lou som tidigare alltid försörjt sina föräldrar på sin blygsamma kafé-lön och som aldrig varit utanför den by de bor i. Lou tar endast jobbet för pengarnas skull, men med tiden växer en ovanlig vänskap fram mellan henne och Will.
 
Den här boken var otroligt bra! Storyn var suverän och jag gillar verkligen hur nyanserade personligheterna är. Inledningsvis tyckte jag att den var alltför mycket skriven i dagboks-format, men själva historien tar snabbt över skrivsättet och jag var snart uppslukad av boken. 
 
Det är den första bok jag läst av författaren Jojo Moyes och jag blev positivt överraskad. Marian Keyes som är en av mina favoritförfattare inom chick-lit beskriver boken på det här viset: "Herregud vilken fantastisk bok! Extremt rörande... Och vilken stark kärlekshistoria. Snälla, läs den." Jag kan inte annat än att instämma.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0