Måndag igen

Hej hej!

Helgen har varit jättebra. Altanbygget är i full gång, James och jag gick ut och åt i fredags,  Agnes kom förbi i lördags och jag har lyckats ta mina första steg utan kryckor! Det har alltså varit fullt upp av positiva saker!

James har börjat bygga på altanen och det kommer bli så himla bra! Jag kan omöjligt göra den rättvisa i mina beskrivningar, men den kommer bli helt fantastisk. Det blir en stor altan på ca 25-30 kvm, där majoriteten är under tak och en liten del är utan tak (så att vi kan sola en massa). Golvet är av brun trall och resten är tryckimpregnerat trä. Taket är av kanalplast och bör levereras den här veckan. Själv vet jag inte riktigt hur kanalplast ser ut, men James garanterar att det kommer att bli mycket finare än "vanligt" altantak, så då tror jag på honom!

Förra veckan tog jag även mina första steg utan kryckor! Väldigt stapplande, väldigt ont, men det gick! Det känns jätteskönt att allt är på väg i rätt riktning, även om det är frustrerande att det tar sån lång tid och är så omständigt.
 
I fredagskväll åkte James och jag till Kanalkiosken och åt middag. Det är en himla fin restaurang här i Sandviken och vi lyxade till det rejält. De senaste veckorna har varit väldigt turbulenta med en hel del negativa inslag, så det var himla härligt att gå ut och ha en fin kväll tillsammans. Numera är min fot så pass bra att jag inte behöver ha den i högläge hela tiden, så det var skönt att sitta på en restaurang som en vuxen människa med benen ner mot golvet. Maten var helt suverän och vi åt både förrätt och varmrätt. Till förrätt åt vi en blandad plocktallrik med chark, ostar, sallad, hembakat bröd, aioli, etc. Supergott! Till varmrätt tog jag musslor kokta i vin- och gräddsås och James åt entrecote. Båda rätterna var supergoda, men jag kan nog säga att James drog det längsta strået där. Jag har aldrig riktigt gillat blodigt kött tidigare, men det där var helt gudomligt gott!
 
Lördagen ägnade James åt att bygga altan och vid femtiden åkte han och hämtade Agnes vid tåget. Vi käkade sushi och hängde. James drog ut med sina kompisar och Agnes och jag drack rödvin, åt godis och hade tjejsnack till sent på natten. Så himla roligt!
 
Söndagen blev superlugn, vi kollade på skräptv och bara hängde. En riktig bakisdag och trots att jag endast drack två glas vin så var jag riktigt trött. Haha, kanske börjar åldern redan ta ut sin rätt. Agnes åkte hem vid 16-tiden och jag och James fortsatte att kika på film. Sedan lagade James pannkakor (mums!) och Theo roade sig med att slicka i sig lite pannkakssmet som hade hamnat på golvet.
 
En riktig trevlig helg!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0