Fot-uppdatering

I veckan var jag nere i Uppsala för att träffa min fotkirurg. Det var ett väldigt snabbt återbesök för att se hur allt har gått sedan sist och han konstaterade att foten var väldigt stabil numera. Min opererade fot är stabilere än den o-opererade foten, vilket jag verkligen märker då jag aldrig trampar snett på den numera något jag ofta gjorde tidigare. Något som jag dock har märkt är att foten numera viker sig en del inåt. Kirurgen förklarade att detta beror på att de senor de har transplanterat från vaden är starkare än fotens vanliga ligament. Detta kommer att gå till sig en del ju mer jag använder foten, men det är inte säkert att det blir helt bra. Utöver det har jag även problem med smärta, men detta går inte att säga något om innan det har gått ett år från operationen.
 
Kirurgens order var att:
* skaffa inlägg i skorna (han skrev recept på detta åt mig)
* fortsätta med sjukgymnastiken som jag har gjort hittills
* återkomma på återbesök om ca 9 månader
 
Överlag var det alltså ett positivt besök. Han hade ingen förklaring till varför jag tappat känsel och rörlighet i tårna, då dessa senor ligger ganska långt från operationsstället. Däremot har detta börjat återkomma, så det verkar ju rätta till sig av sig själv vilket är bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0