Jordgubbar


 
Jag var ju nere i Uppsala i veckan för att träffa kirurgen. Väl där passade jag även på att titta i en del affärer och innan jag satt mig på tåget igen köpte jag en liter jordgubbar och en förpackning hallon att käka på tåget hem igen. På väg till tågstationen mötte jag dock en äldre kvinna som satt och tiggde, hon bad mig om pengar men jag hade ingen växel på mig.* Även om jag inte hade någon växel på mig hade jag ju en förpackning jordgubbar så hade jag ju jordgubbar, så jag gav henne dem. Hon tackade så mycket och jag fortsatte promenera nerför gatan. Innan jag ens hunnit 100 meter så sprang en ung kille ikapp mig, även han var tiggare och han signalerade att han ville ha mina hallon. Så jag gav honom hallonen, han tog ett hallon och lämnade sedan tillbaka förpackningen med ett brutet "tack så mycket". Vilket gjorde att jag givetvis gav honom hela förpackningen. Haha, så istället satte jag mig på tåget tillbaka till Gävle utan vare sig jordgubbar eller hallon men det kändes det värt!
 
* Undanber mig åsikter huruvida man bör ge pengar till tiggare eller inte. Innan det politiska klimatet samt tiggares rättigheter ökar anser jag att om jag kan avvara lite växel för att öka deras livskvalitetet så bör jag göra det. 
 

Kommentarer
Postat av: Mamma

Vilken fin människa du är!!! Puss o kram :)

2014-07-07 @ 18:19:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0