Tisdag 11 mars

Nu börjar jag pigga på mig en del. Jag har helt slutat med morfinet samt de blodförtunnande injektionerna och äter numera bara två olika typer av smärtstillande. Jag kan fortfarande inte gå (okey, hoppa) runt så mycket hemma, (foten blir snabbt väldigt svullen och blodfylld när den inte är i högläge), men däremot orkar jag vara vaken mycket mer under en dag. Så visst går det framåt! Jag har även fått plocka bort gipset på handen och har nu bara ett bandage där. Dock är mina specialkryckor (ra-kryckor) guld värda eftersom jag slipper lägga vikt på min skadade handled.

Däremot börjar det bli himla tråkigt att vara hemmavid nu! Dock är jag för trött för att aktivera mig mentalt än. Så mest blir det till att slötitta på tv och att surfa runt på internet. Eventuellt förtvinar min hjärna i samma takt som mina benmuskler, men sånt kommer väl tillbaka med tiden.

Något som är jätteroligt är att min mamma kommer och hälsar på ikväll! Hon stannar bara över natten och över onsdag dag, men det ska bli så himla kul! Finns inget som att bli ompysslad av mamma när man känner sig hängig ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0