De senaste böckerna

På sistone har jag läst ut följande böcker:
 

Little Bee av Chris Cleave.
Det är en suverän bok om en nigariansk flyktingflicka som i två år bott på en flyktingförläggning utanför London och som vid 18 års ålder släpps ut därifrån. Jag tyckte otroligt mycket om boken, både för dess språk och för alla anekdoter som långsamt binder ihop berättelsen. Läs den!
 
 
Min mormor hälsar och säger förlåt av Fredrik Backman.
En underbar berättelse om superhjältar, vardagsdrömmar och hur man kan få nya vänner. Om ni, precis som jag, har en förkärlek till 'sagor' och när det sätts en magisk guldkant på vardagen så kan denna bok varmt rekommenderas.
 
Kvinnan som gick till sängs i ett år av Sue Townsend.
Den här boken handlar om en kvinna som när barnen flyttar ut kliver av vardagskarusellen och bestämmer sig för att stanna i sängen ett helt år. Den har fått mycket bra kritik och recensionerna utlovar en humoristisk skildring såväl som att de svarta stråken i berättelsen får ett utrymme. Dock tyckte jag att berättelsen var väldigt platt, den hade några intressanta sidospår men överlag tyckte jag inte att den stod sig i längden.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Kul att få lite boktips. Har börjat m mormorsboken, kul redan nu....

2014-05-14 @ 21:23:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0