Gårdagen

Igår inledde jag dagen med ett sjukgymnastikpass i sjukhusbassängen. Jag gillar verkligen att köra sjukgymnastik i vatten (har gjort det tidigare med fot och knä också). Efter att så pass länge varit relativt orörlig, först på kryckor och nu fortfarande inte obesvärd till fot så var det grymt skönt att kunna hoppa i vattnet och känna sig "lätt". Vattenträning ger en helt annan rörelsefrihet än att träna på land, vilket är himla härligt! Det som krånglade till det hela en del var min hand, eftersom jag inte kan ha den i vattnet. Jag har en skena i hårdplast för att stabilsera handleden i ett läge och den var lite i vägen i bassängen. Men det gick att jobba runt det och överlag var det jättekul. Jag är redan taggad på nästa tillfälle!
 
Först var jag tveksam till om jag skulle gå eller inte, eftersom jag har haft feber sen i måndagskväll. Inte så mycket, men nog för att jag ska känna mig hängig. Och nog störigt nog vaknar jag flera gånger per natt av hostattacker. Jätteirriterande det här! Men nu ska jag kurera mig en massa, så att jag är frisk inför Wales-resan nästa vecka!
 
Förutom sjukgymnastiken så passade jag på att:
* förtidsrösta till EU parlamentsvalet
* lämna igen lite låneböcker
* ha ett handledarmöte med min lärare, vilket var superbra och väldigt välbehövligt att bolla lite idéer
* tvätta undan lite
* laga en himla massa chilli
* plugga en del och ändra lite i uppsatsen efter lärarens instruktioner
 
Ja, det var min onsdag det. Idag ska jag försöka få tag på min handledare på arbetsplatsen, samt skriva ihop en del till uppsatsen.
 
Det känns så sjukt att alla mina klasskompisar lämnar in sina uppsatser nästa vecka och därefter är klara med utbildningen! Jag är riktigt avis på dem och det känns himla tradigt att jag har missat hela "upploppet" med examensarbeten osv. Det blev riktigt dålig tajming där med fot-operationen, men å andra sidan är det himla skönt att ha den avklarad nu! Jag kommer att bli klar med min examen till i augusti, så det är ju inte alltför långt bort i tiden iallafall.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Vilken härlig dag!!! Ha en härlig helg!
Jättekramar!,
Mamma

2014-05-23 @ 21:15:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0